Thursday, October 13, 2011

.::UjIaN SiLiH BeRgAnTi::.

Kadang-kadang tertanya pada diri sendiri..Ya Allah kenapalah ujian datang bertimpa-timpa dalam hidup hamba..dalam keluarga hamba..hingga kadangkala terasa hamba tidak mampu untuk menghadapi segala rintangan hidup ini..Hamba tidak kuat Ya Allah..hanya kepadaMu aku berserah..Hanya kepadaMu aku berharap..

Aku jua manusia biasa..tidak terlepas untuk merasa kecewa dan dukacita..ujian yang datang silih berganti agak melemahkan aku..mujurlah sahabat-sahabat disekeliling sentiasa ada..Walaupun nampak aku tenang pada luarnya tapi jauh didasar hati ini Allah je yang tahu..bertapa gundahnya hati..bertapa resah dan gelisahnya aku memikirkan masalah yang bertimbun ni...


Entah kenapa..mungkin aku orang yang terpilih..ye aku terlupa..Oleh kerana aku berdaya maka Allah turunkan kepadaku ujian sebegini..aku terlupa..

“Allah tidak membebankan seseorang melainkan sesuai dengan kemampuannya.”(-Surah al-Baqarah ayat 286)
Hanya mampu berdoa tika ini..Moga diberikan petunjuk terbaik dalam menghadapi masalah ini..sungguh bingung..Moga segala urusanku ini dipermudahkan..sahabat-sahabat diluar sana..mohon doakan yang terbaik buat saya..doa kalian adalah hadiah yang paling berharga buat saya..



No comments: